شرح وظایف این واحد عبارتند از :
۱ - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم
۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها
۳ - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها
۴ - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازها و انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
۵ - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )
۶ - آگاهي از كليات (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه
۷ - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها
۸ - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري
۹ - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري در واحد محل خدمت
۱۰- پیگیری راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز واحد و ارائه راهکارها و مشاوره در پیاده سازی هرچه بهتر نرم افزار در واحدهای زیرمجموعه
۱۱- تهیه مستندات مورد نیاز جهت ارزیابی کمیته فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری